Alla inlägg den 31 maj 2016

Av Marie Berglund - 31 maj 2016 11:00

Tack och lov mådde jag bra när jag vaknade efter gårdagens marknad.
Vi gick omkring en massa på kvällen mellan stånd och karuseller eftersom jag lätt blir åksjuk höll jag mig på marken och tittade på när dom andra snurrade å snurrade.
Telefonen surrade på bordet jag tittade och möttes av min gravida kompis nummer, jag tryckte av visst var det taskigt i mångas ögon men just nu orkade jag inte.

Det såg ut att bli en varm solig dag, det fanns grillkorv i frysen och grönsaker, majskolvar i kylen perfekt middagen klar idag.
Jag tog fram picknick korgen och plockade i bestick och tallrikar.
-älskling har vi grillkol eller engångsgrill?
Mm i förådet båda delarna.
- jag tänkte vi kunde grilla vid Vättern i eftermiddag?
- det låter bra svarade maken från duschen.

På dagen passade jag på att skura av våra fönster det var verkligen behövligt, massa pollen hade gjort dom gula.
Sate upp nya gardiner i vit spetts och flyttade omkring sakerna något.
Nöjd satte jag mig i soffan och var riktigt imponerad av vad snyggt det blev.

Bredvid mig på soffan låg hänt extra jag ögnade igenom den i väntan på att maken skulle komma ut.
Sidan fyra blev jag fast! rubriken
Vår barnlöshet drev oss isär!
Mitt hjärta stannade till!
Det var en tragisk berättelse om kärlek, besvikelse, sorg jag kände igen mig så i allt hon skrev om saknaden tomheten, ensamheten hur allt detta skadat dom så att dom tappade bort varandra.

Maken kom ut och jag skyndade fram och la armarna om hans hals, jag berättade om artikeln i tidningen och kände ångesten tänk om vår kärlek inte heller kommer klara fler sorger?
-klart den gör älskling sa han vi gör ju detta tillsammans.
Det kändes bra att höra.

Vi hjälptes åt att packa ihop det sista inför grillningen och sedan gick vi mot bilen.
Vinden var ljum och solen värmde så skönt, tänk om det kunde vara så här varje dag.
Vi hittade en parkering och letade upp en bra platts på stranden det var mycket folk men inget som störde.
Jag la mig på ryggen på filten och tittade upp på himmelen blå med enstaka tunna moln som rörde sig sakta.
Folk skrattade och badade solen brände skönt på huden, fötterna i sanden.
Maken låg bredvid och läste en bok han hade knutit en skarf om huvudet han var så fin i det.

Vi tillbringade hela dagen där han och jag...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards