Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Marie Berglund - 9 maj 2016 20:51

Jag vaknade av att mobilen ringde ett himla fumlande innan jag hittade den, hallå sa jag hest..
Tjenna! Det var makens kusin Nettan hon var helt uppe i varv det är 80 tals fest i kväll på krogen vi måste bara gå.
Kan jag få vakna och gå upp sa jag med ett skratt, jag ringer dig när kaffet är klart sa jag och la på.
Maken hade vänt sig mot mig och log han oxå det gick inte gå miste om vem det var som ringde.

Det kanske skulle vara så dumt?
Eller?
Det får du avgöra sa han, vi kan ju sitta med nått gott och dricka å bara ta det lugnt.
Fy jag visste inte om jag ville ha det roligt så snart efter allt som hänt, samtidigt ville jag få må bra och glömma de få gånger jag kunde.

Efter övervägande och ett par koppar kaffe senare ringde jag upp henne och sa att vi hänger på.
Vi kände både henne och hennes pojkvän sedan många år så vi kände oss trygga med dom.
Dom visste även om det vi hade gått igenom.

Vi tog det lugnt hela förmiddagen köpte hämtmat och jag provade halva garderoben inför kvällen.
Tillslut blev det slitna jeans, shockrosa linne och svarta benvärmare över byxorna massa stora silverarmband och våfflat hår, mycket smink och en jeansjacka sist men inte minst rosa pumps,
Det kommer bli så bra.

Maken körde på samma fast han stoppade i jeansen i vita strumpor och hade snyggskor och vit T-shirt i stoppad i byxorna.

I kylen fanns två flaskor vitt vin som vi köpt för längesedan och som bara blivit bortglömt.
Det doftade fruktigt och fräscht jag smuttade lite mm det var gott, jag tog med glaset in i badrummet och satte på en skiva med gamla godingar jag sjöng med lite väl högt för rätt som det va stod maken i dörren och skrattade.

Vi blev båda nöjda hur vi såg ut
Och lagom glada av vinet i kväll var det vår kväll..,






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards