Alla inlägg under mars 2016

Av Marie Berglund - 30 mars 2016 20:30

Vår resa efter barn började för lver 15 år sedan,

våra vänner hade då redan två barn och vi kände att det var dax även för oss, vi började försöka på riktigt! 

nu skulle här bli barn jag var samtidigt lite rädd hur skulle allt bli.

första månaden kom tant röd som vanligt ok tänkte vi många års ätande av p-piller kan väl ta lite tid.

samma sak månaden efter å den efter det!! Jag kontaktade vården som skrev ut hormontabletter för att få mens å ägglosdning i rätt tid, jag tog temp tre gånger per dag och skrev ner allt.


nästa månad samma sak! å nästa osv osv

jag ville söka hjälp att genomgå nån form av utredning Maken var inte riktigt bekväm med detta, så jag gick själv och dom kollade mig, spolade äggledarna gjorde titthål kollade allt! Dom sa att jag hade endometrios å det kunde visst påverka.

jag var noga med kost/vitaminer åt massa dyra kosttillskott så att livmodern skulle vara så perfekt som möjligt, men inget hjälpte.


Till slut sa det stopp om inte min make ville gå och undersöka sig också och tillslut så bokade även han en tid, han skickades runt lämna blodprover, spermaprover och läkarundersökningar.


vi var helt slut! Nästa shock var när dom inte fann några spermier, men vad menar ni?! tiden stannade! 

Kan vi inte skaffa barn?  jag bröt ihop.

läkaren sa att han skulle göra vidare undersökning hos onkologen.

Ännu en lång väntad med oro, frustration, jag kände mig skyldig till att han mådde dåligt som att jag trampat på hans mandom det var mitt fel att vi fått reds på att nått inte stämde.


När det vita brevet kom gick vi hand i hand till onkologen läkaren va trevlig och förklarade vad han skulle leta efter, vi förstod ganska fort att det han letade efter inte fanns, maken hade inga sädesledare.

så där förklaringen till att jag aldrig blev gravid.

vårt hopp blev ivf.



Av Marie Berglund - 29 mars 2016 07:57

välkomen till mig.

denna blog handlar om allt som rör sig i mitt huvud å liv,

varning för en hel del gnällande.

Men här bestämmer jag vad som skrivs.


lite om mig.

Marie

40 år

gift

son snart 4 år 

levt i ivf karusell i 15 år.

bor i lägenhet 

Har hundar och en katt.





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards