Alla inlägg den 23 maj 2016

Av Marie Berglund - 23 maj 2016 21:06

Där försvann den positiva andan igen, igår ringde en kompis och meddelade sin graviditet.
Det var det enda jag hörde av hela samtalet, jag tror jag sa grattis iaf.
Det gjorde så ont i hjärtat att inte kunna glädjas för deras skull men jag blev mest arg och ledsen så efter samtalet grät jag till och från resten av kvällen.
Jag drömde att jag var gravid vaknade kallsvettig med handen på magen och grät mig till sömns igen.
De följande dagarna var hemska jag tappade fotfästet.

Hur skulle vi kunna umgås med dom?
Tänk om hon ringer varje dag nu, jag vill inte prata med henne jag vill radera henne ur mitt liv just nu.
Vi måste flytta! Åka här ifrån allt bara snurrade.
Fly skrek hela mitt jag men det var ju ingen lösning det visste mitt förnuftiga jag, men den Marie var just nu borta.

Allt stod still ännu en gång, livet gick vidare för alla andra men vårt stod på paus, jag som hade känt mig starkare.
Jag gick för att borsta tänderna och göra mig iordning inför natten jag stirrade på min spegelbild, blek och svullen i ansiktet av allt gråtande detta måste vända.
Sista anhalt toaletten jag satte mig och hängde med ansiktet i händerna sträckte mig efter toalettrullen reste mig, blod jag kollade jag hade fått mens det var första efter operationen.

Det kändes bra att kroppen fungerade trots omständigheterna jag släkte och gick ut till sovrummet och kröp ner till maken, jag har fått mens viskade jag
- skönt svarade han och drog mig närmare.
Vad vore jag utan dina andetag?...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards