Alla inlägg den 23 april 2016

Av Marie Berglund - 23 april 2016 19:04

Hemma hos svärmor utbröt värsta gråtkalaset det var en så häftig känsla att bara säga detta ord.
Jag smekte min mage, där inne finns du! Undra vem du är?

Eftermiddagen flög förbi svärmor hade sparat saker efter maken var liten som vi smygtittade på.
Vi skrattade för många av plaggen var idag retro kullt! Stormönstrat i mycket brunt och orange.

På väg upp från källaren högg det till i jumsken igen fast värre än tidigare, jag tog tag i räcket och jämrade mig.
Det var som en kramp som strålade ner i benet och upp i magen.
Maken och svärmor undrade hur det var, jag sa att det var ganska ok jag behövde gå på toaletten.

In på toaletten helt kallsvettig vad är nu detta?
Skyndade ner med byxor och satte mig på toaletten skräcken var obeskrivlig det var brunt kladd i trosorna!
Jag började gråta så att jag skakade detta kan inte vara bra, jag ropade på maken.
Han förstod genast att nått var fel det enda han sa va neej.

Svärmor försökte lugna oss genom att säga det är ju nu du skulle haft din mens, så det är säkert ingen fara.
Jag la mig på hennes soffa och försökte andas lugnt.
Vi bestämde oss för att åka hem.

Värken höll i sig ibland släppte det av lite, varför sitter det bara på en sida tänkte jag hela tiden.
Väl hemma bytte jag om och förde upp kvällens sista raket, fingret som kom ut var missfärgat gammalt blod?
Jag bad maken om alvedon i hopp att värken skulle lägga sig.

Jag vaknade till och insåg att jag sovit nån timma och det var mörkt ute, smärtan hade lagt sig ännu en gång och jag pustade ut.
Maken hade somnat på andra soffan och såg så fridfull ut där han låg.
Gud vad jag älskade honom!
Min riddare han som fick ta allt.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards