Alla inlägg den 13 april 2016

Av Marie Berglund - 13 april 2016 13:51

D dagen var här! Jag var fortfarande väldigt öm i magen men inte på samma vis som innan.
Maken fixade med det sista hemma innan vi skulle åka äntligen!!! Hjärtat hoppade över några slag.
Nu var det bara hålla tummar och tår att dom inte skulle ringa från kliniken när vi var på väg.

När vi hoppade in i bilen tittade maken på mig och vi båda log mot varandra, det var en varm skön känsla.

Jag skulle ha en full blåsa inför insättningen stod det i informationen detta för att livmodern då var lättare att komma åt.
Vilket jag verkligen hade redan när vi åkte så efter halva vägen hade jag sån panik, herregud stanna jag måste kissa! Han stannande vid en mack så fort in å släppa ut lite,det var verkligen inte lätt när man bara vill få ur allt.

Det hjälpte tack och lov att jag kunde knipa sista biten fram.
Vi fick träffa läkaren ganska omgående det var 5 befruktade ägg inte så bra som man hade hoppats på, men idag skulle vi få två ägg tillbaka detta för att dom inte var i toppklass.
Allt blev svart! Dåliga ägg var det enda jag hörde varför ens sätta tillbaka nått alls!?

Klart vi ska sa läkaren äggen trivs bäst i rätt miljö sa han å det betyder inte att du/ni inte blir gravida.
Så byt om nu så sätter vi igång, jag kände tårarna rinna allt kändes kört!
Meningslöst! Ingen idé!

Men efter prat med maken så bestämde vi oss för att sätta in.
Vi fick gå in å byta om sen fick jag ligga i samma gynstol som vid plocket, bara det kändes så fel.
Dom slamrade med skålar pratade om ultraljuds apparaten, kateter som skulle föras in osv.
Plötsligt öppnades en dörr från labbet och en sköterska kom ut med en spruta och bad oss om våra personuppgifter sen sa dom att katetern skulle föras in och vikten av att jag skulle ligga helt stilla, samtidigt tryckte läkaren från utsidan på livmodern så att vi kunde följa allt.
Så kände jag att det blev lite kallt och lite liknande ett cellprov, där är katetern nu sa läkaren och vips så såg vi nått vitt som blev en pytteliten fläck i denna jättelika håla.

Klart sa han och drog ut katetern igen en sköterska tog den och kollade i ett mikroskop att det inte fanns några ägg kvar i katetern.
Jag vågade inte resa mig, tänk om dom ramlade ut!
Läkaren skrattade åt mig och sa nä så fungerar det inte nu är det upp till dig och din kropp, han uppmanade mig att gå och kissa för att sedan få lite ny information innan hemgång.

Väl inne på toaletten möttes jag av ett kritvitt ansikte i spegeln, jag satte mig och försökte få bort oron att allt var förgäves
Jag återvände till maken och läkaren.
vi fick ett papper med info om vagiatorier jag skulle ta tre gånger om dagen som nu fanns att hämta ut på Apoteket och till sist även ett graviditetstest i handen och dagen jag skulle testa mig.
Vi tackade läkaren han avslutade med ett lycka till nu!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards